A landing oldal: oldal ami elad
A Google Adwords hirdetésünkre kattintott felhasználónak egy „landing” oldalra kell érkeznie. A landing oldal az, ahol meg tudjuk győzni a kattintót, hogy jó helyen jár, itt tudjuk „konvertáltatni”, befolyásolni szöveggel: vásárolja meg a terméket, iratkozzon fel a hírlevélre: vagy tegyen olyat, amit mi szeretnénk elérni nála.
A jó landing oldalnak – bár „szövegíróguruk”, és „marketingguruk” állítják – nincsenek egzakt szabályai: hiszen nem ugyanazzal a metódussal adunk el egy kismamának bébi játékot, mint egy férfinak autót. Ha ilyen egyszerű lenne, ahogy a „guruk” állítják, akkor minden automatikusan működne, ami azt feltételezi, minden ember ugyanúgy viselkedik. De ez nem így van.
A sikeres landing oldalnak vannak kritériumai. Fontos, hogy lényegre törően azt adja a landing oldal (mind tartalmában, mind megjelenésében) amiért a látogatót odajött. Ellenkező esetben nem csak feleslegesen költünk pénzt, hanem a látogató idejét is pazaroltuk. Fontos, hogy a landing oldal cselekvésre ösztönözzön. A látogató odaérkezett, hiszen keresett valamit. Mintha belépne az üzletünkbe azzal, hogy láttam a kirakatban azt a játékot, az érdekel. A landing oldalon tehát (attól függően mit árulunk) hatni kell rá, ösztönözni arra a cselekvésre, amiért érkezett. Persze nehezíti a munkánkat, hogy fizikailag nem találkozunk vele. Ahogy az életben, az online térben is érvekkel meg kell győzni. A landing oldal harmadik feladata az, hogy a felhasználót tanítsuk, minden kérdésért megválaszoljuk. Elmondjuk neki, hogy bízhat bennünk, nyugodtan tegye meg a következő lépést: rendelje meg a terméket.
A landing oldalnak emellett vannak technikai kritériumai is: senki sem szeret perceket várni arra, hogy nagy nehezen betöltődjön egy oldal. Fontos, hogy az oldal mind mobiltelefonon, mind laptopon, vagy okostévén is tökéletes legyen (ezt hívják reszponzívnak).
Egy jó landing oldalt elkészíteni komoly feladat. Az alapvető szabályokon kívül, számtalan dologra kell koncentrálnunk, melyek a marketingszakma apróbb trükkjei.
Éppen ezért érdemes a landing oldal elkészítését szakértőre bízni: a designerre, a szövegíróra, akik a célcsoport attitűdjeinek a figyelembe vételével alakítják ki azt a folyamatot, ahogy az érdeklődőből vevőt varázsolnak.
Tudtad, hogy az adwordsben mindent tudsz mérni? Tudd meg hogyan?