Mi az emocionális marketing?

Amikor szakmai vitákat folytattam abban a témakörben, hogy létezik-e emocionális marketing, vagy minden marketing lényege az hogy az érzelmekre hasson, minden esetben azt a példát hoztam fel, amit Neked is elmondok.

Ha belegondolsz, nem minden marketing célja az, hogy hasson az érzelmeidre. Tegyük fel, hogy az a mosogatógépbe való tabletta elfogyott. Venni fogsz egyet. Mert kell. A marketing feladata ebben az esetben az, hogy (ha én mosogatógép tabletta marketingese vagyok) az én tablettámat vedd le a polcról, amikor választasz.

Ehhez azonban nincs szükség emocionális marketingre. Nem kell, hogy hassak az érzelmeidre. Elég, ha jó sokszor elmondom a márkanevet, komoly kampánnyal mindig találkozol vele, és elég ha a konkurenciánál kicsit olcsóbb. Nagy eséllyel meg fogod megvenni.

Emocionális marketing előnye

Pszichológiai kutatások mutatják, és mérik, hogy amihez érzelmileg kötődsz, azt sokkal jobban preferálod bármi másnál. Az emocionális marketing az érzelmekre hat. Minden termékben, minden szolgáltatásban meg lehet, és meg is kell találni azt az érzelmi pluszt, melyet ki lehet váltani a lehetséges vásárlókból fogyasztóból. A tiedben is.

Az emocionális marketing remek példája

Feliratkozókat kellett gyűjtenem egy cégnek, mely házfelújítással foglalkozott. Megoldhattam volna úgy, hogy egyszerűen azt kommunikáljuk az embereknek, hogy felújítani mindig kell valamit, valahol, és ebben ez a cég szakértő. Úgyhogy iratkozz fel a hírlevélre.

Ehelyett azonban 12 történetet írtam házépítésről. Ez került ki egy landing oldalra. A 12 történet mindegyik egy egy érzelmet váltott ki az olvasóból.  Volt amelyiken nevetni lehetett. Volt amelyik szomorú volt. A 12 történtet elolvasásához fel kellett iratkozni a hírlevélre. De én egyikben sem akartam eladni. Csak meséltem. Megtiszteltem az olvasót 12 sztorival. A kampány végén több százan iratkoztak fel a címlistára. Olyanok, akik felújításon gondolkodnak.

Sokkal hatékonyabb marketing kampányt kaptak, mintha 5 naponta meg akarnám őket győzni arról, hogy vegyenek téglát, vagy villanykapcsolót.

A listára feliratkozók később jóval magasabb százalékban nyitották ki a leveleket mint az átlag, és sokkal pozitívabban álltak a termékeinkhez, mint azt megszokhattuk.

Emocionális marketing? Találkozzunk.