Adwords: számokban
Az Adwords-öt PPC nek is hívjuk. A PPC pay per clicket takar, ami azt jelenti: Neked csak akkor kell fizetned ha a hirdetésére kattintanak. A megjelenésért nem.
A CPC (cost per click) az egy kattintásra jutó költséget jelenti: azt, hogy mennyiért vásároltál egy látogatót.
Az Adwords-el azonban számtalan más mutató is mérhető: egy adwords kampányban bármikor meg tudjuk nézni mennyiszer jelent meg a hirdetésünk? Mennyien kattintottak a hirdetésünkre? Mennyi „konverzió” azaz célteljesülés történt, és még számtalan olyan adatot, számot, melyet a szakértők könnyedén értelmeznek, elemeznek, és úgy tudják felügyelni a kampányodat, hogy az optimálisan működjön, neked a legnagyobb nyereséget termelje.
Ezt hívjuk mi „finomhangolásnak”. Azt amikor a jól felépített, jól szövegezett, és jó minőségű landing oldalra mutató kampányod már működik, neked bevételt hoz: de mi „finomhangoljuk”, hogy növeljük a hatékonyságot. Mert a jónál is lehet jobbat csinálni.
Az Adwords lehet játék: játék a számokkal. Semmi kétségünk nincs, hogy egy kezdő is megtanulja, idővel. Ám a tanulási folyamat alatt pénzt, és időt veszítesz. Ezért érdemes szakértőre bízni: hogy elkerüld a hibákat, melyek neked veszteségek.