Mi az attitűdmarketing?

Ahhoz hogy az attitűdmarketingről beszéljünk először tisztázni illik azt a fogalmat, hogy mi a az attitűd?

Az attitűd az egyén véleményén, előítéletein, érzelmein alapuló értékelés tárggyal vagy gondolattal kapcsolatban. Az attitűd befolyásolja az ingerre adott válasz milyenségét (elfogadunk vagy elutasítunk valamit) és az ingerre adott válasz intenzitását (mennyire mély, erős a meggyőződés).

Mire irányulhat az attitűd?

Az attitűd a marketingben irányulhat termékekre, márkákra, értékesítési módokra (pl. szupermarketek preferálása vagy ragaszkodás a megszokott kis üzletekhez), tömegkommunikációs eszközökre. Az attitűdnek három komponense van, s az emberek arra törekszenek, hogy ezek egymással összhangban legyenek. Ellenkező esetben kognitív disszonancia alakul ki.

Az attitűdmarketing nem más tehát, mint egy olyan új marketing irányvonal, mely azt helyezi előtérbe, hogy az adott embernek egy bizonyos termékhez, szolgáltatáshoz milyen hozzáállása van, és azt a hozzáállást hogyan, milyen eszközökkel, és mikor tudjuk egy irányba megváltoztatni.

Az attitűd (beállítottság) nagyon nehezen változtatható meg, ezért a legtöbb marketinges egyszerűen a stratégiáján kívül helyezi az attitűd megváltoztatására irányuló marketinget.

Pedig érdemes megvizsgálni, mennyire igaz a 21. században az, hogy ha valakinek negatív attitűdjei vannak a termékünk, szolgáltatásunk felé, akkor biztosan az a jó, ha figyelmen kívül hagyjuk őt?

Miért fontos az attitűdmarketing?

A kulcsszó az ajánlás. Te is szívesebben vásárolsz ott és azt a terméket, amit már valaki kipróbált, és ajánlott Neked, amikor tanácstalan voltál. Szívesebben dolgozol avval a szakemberrel, akit ajánlottak. Ajánlani pedig azt szoktuk, és ajánlani az szokott,  akiknek nagyon pozitív az attitűdje az adott termék, szolgáltatás felé. Az aki elégedett: ajánlja azt akivel elégedett.

Persze vannak esetek, amikor épp az ellenkezője történik. Lehet egy szolgáltatás tökéletes, ha épp hibáztál. Lehet 1000 ből 999 terméked tökéletes, ha az ezredik épp nem az. Mindig lesznek akik szívesen panaszkodnak rád.

Az attitűdmarketingnek épp ez a lényege: tökéletesre csiszolt, akár személyre szabott marketinggel folyamatosan pozitívan tartani a szolgáltatásodról és a cégedről, termékedről a véleményt. Miközben azt, akinek esetleg pont az ezredik jutott, annak a véleményét megváltoztatni.

Használd ki az attitűdmarketing előnyeit most. 

Olvasd el részletesen az attitűd marketinget, kattints ide: www.attitudmarketing.hu